Subject: FW: "Torimo põllu REK 2024." Maaparandusehitise rekonstrueerimise projekti projekteerimistingimuste täpsustamine.
From: "Anne Vesinurm" <[email-masked]>
To: "Anne Vesinurm" <[email-masked]>
Date: Wed, 27 Nov 2024 11:19:42 +0200

From: Risto Tihane <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Tuesday, November 26, 2024 6:01 PM
To: Ruth Koppel <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Subject: "Torimo põllu REK 2024." Maaparandusehitise rekonstrueerimise 
projekti projekteerimistingimuste täpsustamine.

Tere

Koostame Farad Group OÜ tellimusel "Torimo põllu REK 2024" 
maaparandusehituse rekonstrueerimisprojekti. Põllumajandus- ja toiduamet on 
väljastanud projekteerimistingimused nr 6.1-1/33940 (teenus 2421682), 
millele on Transpordiamet oma seisukoha esitanud 09.08.2024 nr 
7.1-2/24/13820-2 kirjas "Mulgi valla Lillaku-Selja maaparandusehitise 
rekonstrueerimise projekti projekteerimistingimuste eelnõu kooskõlastamine".

Kirjale on lisatud fotosid ja skeeme sisaldav pdf ilmestamaks alljärgnevat.

Objekt paikneb Viljandimaal, Mulgi vallas, Sammaste külas, Torimo põld 
(19202:001:0601) ja Torimo (19202:001:0602) maaüksustel (riigitee nr 24170 
Rimmu-Kaarli tee kaitsevööndis km 2,53–3,31), vt skeem 1.

Projekteerimine on algfaasis, oleme just äsja lõpenanud väliuuring ning 
välja selgitanud probleemkohad. Alljärgnev käsitleb riigiteega kokkupuuded 
omavast ning muud objektil tuvastatud ei kajastata.

Uurimistöödega tuvastatud olemasolev situatsioon.

Riigitee nr 24170 Rimmu-Kaarli tee 3,041 km’il paikneb 10 m pikkune Ø400 mm 
plasttruup, mille sisse- ja väljavoolu kõrgusarvud on vastavalt 64.27 ja 
64.10. „Viljandi raj. p.a. Rimmu maaparandusobjekti ekspluatatsiooni andmise 
materjalid“ (1965. a.) toimiku järgi on truubi asukohas olnud Ø125 mm 
läbimõõduga düüker kahe kaevu vahel. Kaevudesse on suubunud ka teekraavid 
T-5, T-6, T-7 ja T-8 (tähised vastavalt teostusjoonisele, vt skeem 2 ja 3). 
Düükri sisse- ja väljavoolu kõrgusarvud on olnud vastavalt 63.66 ja 63.52 
(kõrgusarvud on teisendatud EH2000 süsteemi, vt foto 2). Välitööde ajal 
(31.10.2024) oli teekraavides (ja truubis) seisev vesi veetasemega 64.70.

Objekti lõunaosal (Torimo katastriüksus) ja teekraavidel puudub ühendus vee 
äravoolu võimaldava veejuhtme või toruga. Alalt toimub vee äravool mööda 
maapinda. Seetõttu ei ei toimi nõuetekohaselt ka Torimo maaüksusel olev 
drenaažisüsteem.

1965 a rajatud düüker (km 3,041) ja kraavikaevud ei olnud looduses 
tuvastatavad. Riigitee alune truup paikneb 60 cm kõrgemal võrreldes 
teostusjoonise järgse düükriga ning truubi sissevool (64.27) paikneb 
lahtikaevel tuvastatud dreenitoru põhjast (63.65) 62 cm kõrgemal. Objekti 
lõunaosast ja teekraavidest on kunagi vee äravool toimunud drenaažisüsteemi 
nr 7 kollektori kaudu.

Võimalikud projektlahendused.

1. Olnud olukorra taastamine.

Olemasoleva truubi kõrvale, idapoole, u 10 m kaugusele rajatakse kinnisel 
meetodil uus maa-alune düüker. Düükri otstesse rajatakse kraavikaevud, kuhu 
saab teekraavide vesi voolata. Ehitusjärgne olukord võiks olla midagi 
sellist nagu on näha fotol 1, kus on näha looduses kraavikaevud, mis on ka 
teostusjoonisel. Teekraavid ja truup jääksis sellisesse olukorda nagu nad 
on.

2. Teetruubi sügavamale viimine.

Olemasolev truup viiakse ca. 80 cm sügavamale. See tähendab, et truup läheb 
pikemaks ja teekraavid truubi juures sügavamaks. Selleks tuleb rajada 
vastavad kraavilaiendused truubi juurde. Kõigi eelduste kohaselt kaasneb 
truubi sügavamale viimisega truubi otste väljumine teemaalt. Teemaa 
(katastriüksuse) laius on u 12,5 m. Truubi väljavoolu poolse osa lähedusse 
rajatakse kraavikaev, mille kaudu vesi juhitakse drenaažikollektori abil 
ära.

  _____

Loodan, et selline minimalistlik selgitus oli arusaadav probleemi 
kirjeldamisel. Kui on vaja täpsustada, siis palun anda teada ja vajadusel 
võib teha ka videokõne selgituste jagamiseks.

Mõlema projektlahenduse puhul juhitakse teekraavide vesi maaparandussüsteemi 
(drenaažikollektorisse) ning mingit lisa vooluhulka teekraavidesse ei 
juhita. Variant 1 puhul peaks piisama maaparandusprojekteerijast ja teede 
projekteerijat vaja kaasta ei ole ning variant 2 puhul tuleks koostada 
nõuetekohane teeprojekt? Kas arusaam õige? Palume Transpordiametilt 
seisukohta olemasolevale olukorrale ja lahendusvariantidele.

Lugupidamisega
Risto Tihane
Inseneribüroo Urmas Nugin OÜ
projekteerija
7303735

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa 
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu 
turvalisuses kindel.